tiistai 24. helmikuuta 2009

"Aina kylmä ja koko ajan köhä"

No, onneksi otsikko ei ole ihan totta! Eiliselle oli suunniteltu kaksi ja fiiliksen mukaan jopa kolme treeniä, mutta eikös orastava kurkku- ja korvakipu iskenyt heti aamusta. Suunnitelman muutos ja lepoa. Saattoi olla, että kannatti, sillä tämä aamu alkoi jo paljon paremmin. Taisi kroppa ottaa nokkiinsa sunnuntain hiihdosta, vaikkei pakkasta kauheasti ollutkaan.

Miksi ei olisi jo lämmintä ja talven köhät takanapäin!


Matkalla Lanzarote Ironmanin uintipaikalle.


Perhe-Lemmettylä keskittyy.


Suomalaisten yhteisharjoitus. Heikoimmat jonon hännillä? ;D

sunnuntai 22. helmikuuta 2009

Lamput pimeänä

Jos on automme siinä jamassa, että mummot kantavat marjoja ja mehuja sinne pakastumaan, niin toinen kompastuskivi taloudessamme on lamput. Tätä ei ehkä ihan muutamien seikkojen valossa(!) uskoisi, mutta seitsemästä (7) valaisimesta puuttui lamppu! Kolmeen saatiin helpotusta tänään appiukon avustuksella, mutta uuni ja liesituuletin sekä vessan kaksi valaisinta on edelleen pimeänä. Ja auto ja lampunvaihdot (varsinkin näinkin tekniset) ovat kyllä miesten hommia! ;D Paitsi renkaanvaihdot, mutta se onkin jo toinen tarina! Vai mitä Tiina? :D

Treeniä viikolla 8:
Maanantai: uinti 45min
Tiistai: juoksu + pyörä (trainer) 90min
Keskiviikko: (ap) pyörä (trainer) 60min & (ip) uinti 45min
Torstai: uinti 65min
Perjantai: juoksu 60min
Lauantai: lepo
Sunnuntai: hiihto 70min

Yhteensä: noin 7 tuntia

perjantai 20. helmikuuta 2009

Jännittäviä aikoja

Gradu on jätetty ohjaajille ja ns. viimeinen palaveri sen tiimoilta on tiistaina. Viikon päästä perjantaina matkani vie Helsinkiin työhaastatteluun, joten jännitys tiivistyy ja voin hyvällä syyllä sanoa eläväni mielenkiintoisia aikoja. Päivät tässä välivaiheessa täyttyy harjoittelusta ja työpaikkojen selailusta sekä tietenkin niiden hakemisesta.

Triathlonmaailmassa tapahtuu myös, sillä kansainvälinen triahtlonliitto ITU korottaa palkintosummia huimasti viime kausiin verrattuna. Positiivinen suuntaus aikana, jolloin monet lajit ja urheilijat painivat rahoitusongelmien parissa yhteistyökumppaneiden ja sponsoreiden tarkistettua toimintojaan. Tiedote palkintosummien korotuksesta tulee uuden "Dextro Energy Triathlon - ITU World Championship" -sarjan lanseerauksen kynnyksellä. Sivuilla on muuten nähtävissä ihan tyylikäs mainosvideo.

sunnuntai 15. helmikuuta 2009

Ilo irti

Tänään juhlittiin mummoni synttäreitä ravintolassa ja saatiin todistaa sitä, kuinka paljon eri käyttötarkoituksia jäätelöannoksen koristepäivänvarjolle neljä- ja kaksivuotias voi keksiäkään! :)

Liikuntaa tulee myös harrastettua kiitettävästi ja hyvä niin, sillä ilo on otettava irti ennen kuin opiskelijaelämä loppuu tyystin. Liikuntaa tuli tänään myös (jälleen kerran) jäätyneen pakastimen, ei kun siis, auton työntämisestä, sillä joku(!) oli unohtanut jäänestoaineen olemassa olon! :D Automme toimii siis myös kelpo pakastimena.

Maanantai: (ap) hiihto 60min & (ip) juoksu + spinning 80min
Tiistai: juoksu 75min
Keskiviikko: (ap) uinti 80min & (ip) juoksu 40min
Torstai: uinti 50min
Perjantai: (ap) uinti 45min & (ip) pyörä (trainer) 45min
Lauantai: juoksu 25min
Sunnuntai: hiihto 110min

Yhteensä: n. 10 tuntia