lauantai 24. tammikuuta 2009

Hiihtokeikkalointia...

Ohjeena oli harrastaa tammikuu "kevyttä hikiliikuntaa". Jotenkin minusta tuntuu, että tämän päiväinen hiihto sykkeillä 160/187 ei sitä varsinaisesti ollut... "Mutta kun tuntuu jo paremmalta!" Olen vain niin onnettoman aloittelija tuossa vapaan hiihdossa, että pienetkin mäen nyppylät pistää todella hikoilemaan! Olin varmasti melkoinen näky, kun melkein pilkkopimeässä hoippuroin pesäpallokentän lenkinkin, enkä nähnyt lainkaan eteeni. Itketti ja nauratti yhtäaikaa...

Todistajiakin minulla on tälle hiihtotreenille, nimittäin salaman lailla Puijolla liikkunut Hassuhiihtäjä! Tukka hulmuten! ;D

5 kommenttia:

  1. On tuttua, että on vaikea hiihtää puhdasta pk-vauhtia, varsinkaan jos maasto on vähänkin mäkinen. Otahan kevyesti sairauden jälkeen! Minä olen intoillut nyt paljon tuon uinnin kanssa - mennyt viikko 8500m - ja vastapainoksi olen ajanut joka aamu kuntopyörällä pk:ta. Terv. liisa

    VastaaPoista
  2. Todellakin! :) Kevyesti olen ottanutkin, eilen kyllä vain "karkasi". Harmittelin jälkeen päin, mutta myöhäistähän se silloin on. Mäkinen maasto on kyllä minun turma... Ja se, että olen joutunut lepäämään niin pitkään, niin nostaa sykkeitä ja tekee kummia muutenkin.

    Oho! Hurja uintiviikko sinulla! En varmasti ikinä yllä tuollaisiin lukemiin!

    VastaaPoista
  3. Jotenkin tuo uinti vetää... Toivottavasti siitä on hyötyä kesällä!

    Minäkin olen "huono" mäissä, sekä hiihdossa, että muissakin lajeissa (pyörä+juoksu). Ehkä harjoitushistoria on selitys: kilpakävelyssä ei ole mäkiä ollenkaan, vain vähän mäkiharjoituksia, mutta olen tehnyt niitä aika vähän.

    VastaaPoista
  4. Ihan mä en ymmärtänyt, että missä kohtaa se kevyt oli ;) Hikiliikunnan osuutta en lainkaan epäile :D

    Sun täytyy hankkia sellainen otsalamppu helpottamaan pimeydessä hiihtämistä ;)

    VastaaPoista
  5. Liisa: Varmasti on hyötyä kesällä! :) Mäkeen vaan meidän pitää mennä!

    Neiti S: Eilen olin ihan varma, että tuli tehtyä tosi paha moka lenkillä, mutta nyt tuntuukin (yllättäen) jo paremmalta olo kaikinp puolin. Mutta et usko, kyllä siellä osa hiihtää otsalamppu päässä! Minusta se on jo liioittelua, mutta mitään tyylikästä ei ole metsään laskussakaan! :D

    VastaaPoista

Tämä on kommenttiystävällinen blogi, joten jätä omasi!